Fram emot kvällskvisten

Nu så! Jag har, typ, kommit på benen igen. Jag är inte lika rastlös och felplacerad längre, även fast att tanken av att göra resan igen eller att åka tillbaka lockar mer än förut. jag har iallafall börjat jobba vilket känns riktigt bra. Jag sökte ju massa jobB där ett tag, anmälde mig hos arbetsförmedlingen osvosv. utan framgång.. Sen en dag när jag satt i bilen med Sara ringde min gamla chef mig från kappahl och frågade om jag var sugen att jobba nu i sommar (ryktena om att jag var arbetslös spred sig snabbt haha). Och jag som egentligen inte tänkte gå tillbaka blev glad över att någon faktiskt VILLE ha mig, och dessutom kappahl.. Det är tryggt, det är ett bra sommarjobb och ger mig stora möjligheter till att kunna söka annat i slutet av sommaren. Det är egentligen bara positivt att ha börjat jobba där igen. Jag har dessutom jobbat mest i kungens kurva och deras nyöppnade butik. Såååå kul och fräscht att jobba i en helt sprillans ny galleria. Aja, nog om jobb! Även fast det är så kul att prata om för min del då jag saknat att jobba. Helt seriöst, vem saknar att ha jobbat egentligen haha.
 
Nu på fredag åker mamma och pappa till new York, och vet ni vad? Jag tar flyget som går åt samma håll på måndagen! En vecka i NY med båda mina syskon(eftersom Patrik tar examen), mamma, pappa, syrrans pojkvän och mammas två kompisar. Kommer bli så kul, och vi kommer få se brorsan ta studenten.. Också coolt!!! 
Det blir som en liten uppladdning inför min jobbsommar! 
 
Känns som att den här sommaren kommer att bli underbara, bara känslan över att återigen ha en inkomst får mig att rysa. Nu jävlar ska det sparas pengar för nya äventyr! Jag har funderat mycket på vad jag vill göra nu i höst, eftersom mina nuvarande planer bara räcker dit. Och jag vet inte? José och jag är lite sugna på att åka till Australien igen och leva loppan och jobba. Något i mig vill det SÅ gärna, samtidigt som en annan sida vill spara pengar, jobba hemma, skaffa lägenhet, kanske börja plugga.. Bli "seriös" helt enkelt. Ibland låter det så himla bra, men tanken av mig "seriös" är lite skrämmande haha. Jag är rädd att jag aldrig får chansen att göra det där som jag verkligen vill! Jag vill så gärna jobba utomlands, spendera tid på ett ställe under en längre tid som inte är i Sverige. Och den bästa tiden för mig att uppfylla min dröm är väl egentligen nu. vet ni? det finns alldeles för mycket tankar som snurrar och alldeles för mycket alternativ att det nästan blir jobbigt att tänka på. Jag ska försöka ta det som det kommer, precis som jag gjort innan och haka på den spontana ide som känns mest lockande i stunden. Nu ska jag kolla på en film, slappna av och försöka trötta ut mitt huvud på tankar om framtiden och allt det där smått ångestframkallande.. Hade!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0