Hemma...?

Hej allihopa. Nu är jag hemma, hel och ren (ja.. ren går ju kanske att diskutera, mina kläder är ingrodda med smuts..). och då kanske man undrar.. vad gör Frida hemma redan nu? Hade hon inte en månad till planerad? 
Jo. Jag hade ju det. Men när vi kom till Thailand tappade vi allt som varit kul med resan i Australien och Nya Zeeland. Thailand var fint, varmt vatten, billigt.. Ja hela den där fadderuttan. Men! Det var inget som kom i närheten till det vi upplevt tidigare. Naturen, människorna, gemenskapen. Det går inte att jämföra.
Efter två veckor i thailand (drygt) bestämde jag mig för att det får räcka, jag ville åka hem. Saknade alla hemma, saknade rutiner och ville framförallt åka hem då när jag fortfarande hade känslan från resten av resan kvar.. Rysningarna och det där sköna leendet som ibland sätter sig på läpparna när jag tänker på allt vi gjort. Så ett mail senare till kilroy hade jag bokat hembiljetten med Josse. 
Det kändes som att en stor klump av ångest, depression, huvudvärk och för mycket tänkande på onödiga saker släppte. Nu ska jag verkligen inte komma och klaga här, men det är svårt att beskriva den känslan båda jag och Josse hade i slutet av resan. Vi var och ÄR så nöjda med våran resa.. men thailand levde inte upp till våra förväntningar. Jag hade sett fram emot thailand och resten av Asien mest egentligen.. så mina förväntningar var extra höga när vi åkte från Nya Zeeland. 
Men saker blir inte alltid som man tänkt, huvudsaken är att jag inte ångrar det jag fått uppleva, se och vara med om. Ingen kommer någonsin kunna ta den här känslan från mig, någonsin.
 
Hann aldrig blogga något från NZ även fast jag skrev inlägg.. men dom kom aldrig upp haha. Nya zeeland var helt fantastiskt. Jag har klurat länge på hur man ska beskriva nya zeeland med ett ord, men jag kommer inte på något som är värdigt och som är så omfattande i sin betydelse att kunna beskriva det här landet. Det är vackert, äventyrligt, häftigt och så otroligt magiskt, nya zeeland har ALLT.
Vi gjorde mycket här i äventyrsväg, vi gjorde något som kallas black water rafting då vi åkte i en flod på bilringar 20 meter under jorden i grottor med massor av lysmaskar. Galet coolt! Vi gjorde också White water rafting som är i en flod ovanför jorden. Galet kul! 
Vi besökte hobbiton där dom spelat in sagan om ringen och hobbitfilmerna. riktigt ballt.
 
Sen gjorde vi de galna sakerna som att hoppa ur ett flygplan drygt 4,5 km upp i luften, kastat oss nerför en ställning 300 meter upp i luften 134 meter ner mot marken. Allt har varit så adrenalinsberusat!! Och även alla känslor som vi fått av nya zeeland, det är de där rysningarna som tar vid nu igen. Vi ÄLSKADE nya zeeland, speciellt queenstown. Vi mötte så underbara människor och hade så så så så kul! Finns väldigt mycket att skriva om min resa. Jag ska försöka sammanfatta det en dag och få ut en bra och sammanhängande text. 
Bloggen kommer fortsätta ligga uppe. En offentlig dagbok kan nog göra gott ibland. 
 
Tack ni som följt med mig på mina äventyr, jag kan lova er att det här var långt ifrån den sista...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0