Nya Zeeland!

Sååja! Nu befinner jag mig i ett annat land. Andra landet på vår resa och ett nytt kapitel! Känns så konstigt att ha lämnat Australien, allt är nytt än en gång här. Vi känner ingen, känner inte igen NÅGOT. Det är spännande men ändå läskigt. Något som är ännu mer konstigt är att vi nu bara är två, vi som rest tre sen andra veckan vi kom till aussie men förhoppningsvis hinner Fia ifatt oss här i NZ. 
Vi landade iallafall här i förrgår eftermiddag, tog oss direkt till hostelet vi bokat sen innan hemma. Vet inte vad som var med oss men vi var så trötta att vi gick och la oss när vi kom fram, vaknade åtta, duscha och åt sen gick vi och sov och vaknade klockan 11 dagen efter. Igår fick vi iallafall alla aktiviteter bokade! Sakerna vi ska göra här i nya Zeeland är skydive, bungyjump, white och blackwater rafting, besöka hobbitstaden och sen en dagstur till milfords sounds. SÅ TAGGAD! Är dock sjukt nervös inför bungyjump, man hoppar från 300 meter och faller 134. Kommer dö. Och skydiven är på 15.000 ft. Uuuusch, rysningar redan nu! Efter alla bokningar gick vi och vilade igen och vaknade åtta igår igen och käkade lite, gick och la oss igen vid tolv tiden och sov till 9 imorse då vi skulle checka ut. Planen när vi kom till NZ var egentligen att vi skulle åka med kiwi bussen redan idag då, men alla bussar var fullbokade fram till den 12 (söndag) så vi är tvugna att stanna här i auckland i drygt en vecka innan vi kan ge oss ut på äventyr. Men det är lugnt, både jag och Josse är lite halvkrassliga så behöver lite lugn efter all stress de senaste dagarna. 

Vi har iallafall 19 dagar att göra alla de här sakerna vi bokat. Kommer att ha fullt upp denna månad haha. Den andra februari drar vi till paradiset Thailand! Ska bli så coolt, är dock lite nojig över alla jordnötter haha.. Klarar mig nog, annars har jag två epipen att utnyttja! 

Nu ska jag bege mig mot stranden, eller hamnen. Försöka aktivera mig något denna dag. Det är faktiskt kallare här än i Australien, känns ungefär som en svensk sommar här.. Så vi känner oss som sagt hyfsat hemma. HADÉ! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle jag skriva här och nu, så är vi sex damer från Älta tennisklubb som befinner oss i Funäsdalen . det är morgon och temperaturen visar -32 grader. suck, nu blir det att titta på tennis från melbourne istället för att valla sina skidor. vi har det trots allt musigt här i Åsas fjällstuga. så vilka olika världar vi befinner oss i Frida. igår bokade vi resan till New York.
9/5 - 18/5
pussar och kramar och njut i Queenstown mamma och tjrjerna hälsar, åsa, ia, eva, ann

2014-01-24 @ 09:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0