Farewell!

Hejhej hallå! Nu är det så pass sorgligt att jag skriver mitt sista inlägg från Australien. Två månader av resande, nya vänner, konstiga boenden, upplevelser, fester, bråk, skratt, tårar, skador och sjukdomar har tagit oss ner till Sydney som är vårt sista stopp i detta land. Två månader har gått så fort nu när jag tänker tillbaka på det, tiden har flugit förbi. Det här kan vara det bästa valet jag gjort hittills i mitt liv, jag har inte varit såhär glad och förväntansfull på år känns det som. Och det sjukaste är att vi inte ens kommit halvvägs på vårt äventyr. Nu väntar nya Zeeland i en månad och sen Asien. Vi känner oss redo att åka, samtidigt som vi inte vill lämna det här landet och livet bakom oss! Den här resan har gett oss en försmak om vad livet har att erbjuda och hur mycket möjligheter och saker det finns att göra. Saker har blivit klarare, ångesten över att bli gammal har minskat och sakta men säkert börjar jag och även mina resekamrater (tror jag..) lära känna en ny sida av sig själv, en starkare ny människa! Och det är så härligt! Vi har hela livet framför oss och allt är möjligt. 

Vi har iallafall spenderat ett par dagar här i Sydney, önskar dock att vi hade haft ett par till dagar att ta in och lära känna staden. Förväntningarna på Sydney var ju skyhöga (vi har inte haft så höga förväntningar på annat, eller förväntningar överhuvudtaget men Sydney är ett undantag haha) men vi har typ inte riktigt hunnit gå runt.. Så Sydney levde inte helt upp till våra förväntningar, men jäklar. Det är en stor stad, mycket folk, omringat av vatten precis som vårt älskade Stockholm. Men vi kom överens om att Sydney är en storstad med puls och liv men känns på något sätt som en pensionärsstad. När jag blir pensionär kommer jag resa till Sydney, det är det ultimata pensionärsstället! 
Vi hade en turistdag igår, gjorde allt de man behöver göra och se när man är här. Operahuset, bron, shoppingen osvosvosv. Operahuset var så sjukt att se, det är sånt man ser på tv och bilder i skolböcker och vi har varit där "we made it" haha! Kvällen bestod av lite fest men våra svenska pojkar i deras nya lägenhet här i Sydney. Helt sjukt att lämna dessa människor som vi umgåtts med i drygt 4 veckor. Och ännu sjukare att lämna Fia! Hon åker ner till Melbourne och till nya Zeeland den 15:e januari. Förhoppningsvis ses vi i NZ men det är fortfarande sorgligt att lämna. Vi är så vana att vara vi tre nu. Tur som fan att det finns bra kommunikationer i Sverige sen. Och att folk inte kommer från Amerika. 
Ikväll ska vi hem till ett par som vi bott hos några dagar här i Sydney, dom tänkte bjuda på riktigt god söndagsstek innan vi åker till flygplatsen inatt med all packning och lämnar landet.
Men vi vill komma tillbaka som sagt, planen just nu är att kanske åka tillbaka 2 månader efter Asien och jobba lite för att sen åka hem till Sverige under sommaren och sedan tillbaka för jobb i Australien igen. Jag måste ju jobba oavsett så varför inte göra det här? Våran hemresa är den 31:a mars, vad ska man göra i Sverige under april och maj! 

Det blir som det blir, allt handlar om pengarna!  

Nästa uppdatering blir förmodligen från nya Zeeland! Hoppas allt är bra hemma, och att vädret blir lite roligare. 

Vi var och kollade på bio också! Världens största IMAX, vi såg självklart hobbit filmen i 3D. Det var helt galet, och skärmen var stöööört stor! Jag fick nästan vrida huvudet för att hinna se allt i bilden. 



Från igår kväll, Markus fick sitt hår lockat av Josefine! 


Mitt i all denna sydneykaos har jag massa bilder från yamba som ännu inte lagts upp! Vi surfade ju i yamba och självklart har vi lite bevis på detta.. Dock ingen PÅ brädan. Tyvärr.. 


Cool tjej med surfbrädan!


Trion


Fina Fia på upptäcktsfärd i yamba 


Hoppade från lite klippor ner i en sötvattenshål haha, kolla bakgrunden med havet!! 


Upptäcktsfärd 


Sydney babe!


Och så lilla jag framför operahuset på håll


Bra selfie


Operahuset


Obligatorisk bild


Lycklig!


Brooooon


Markus var i centrum igår hahah




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0