Tre tjejer down under

Uppdatering uppdatering! Just nu befinner jag mig i Brisbane. Man skulle kunna säga att vi åkt halvvägs genom östkusten nu.. Nästan. Kom hit i onsdags och Amanda mötte oss vid bussen. Var så kul att träffa henne igen, saknat henne så. Vi fick tyvärr bara två och en halv dag tillsammans, önskar att jag haft fler men det blev som det blev. Hon var så ledsen när hon lämnade, grät och grät. Förstår det med tanke på att hon varit här i 3 månader nu och 3 månader tidigare och umgåtts med i stort sätt samma människor varje dag. Det är lite jobbigt med det här backpacker/hostellivet, man måste säga Hejdå till alla man möter. Nästan varenda person vi möter på den här resan måste vi ta farväl av. Och aj aj aj, det är så jobbigt med vissa människor. Det man haft med en del kommer inte att bli riktigt samma sak igen, oavsett om man ses om ett år. 
 
Hur som helst, saker och ting är bra med mig. Är lite trött sådär som alla kan vara ibland. Skulle vilja ta hit alla som jag älskar där hemma och göra sakerna vi gör med er också! För jag vill inte hem, men jag vill samtidigt ha alla vänner och familj i närheten. Har lite tankar på att kanske komma tillbaka, saker och ting klarnar nog i Asien hoppas jag. Jag kommer kanske vara dötrött på att resa, och egentligen bara vilja hem. Men är duktigt sugen på att komma tillbaka till Aussie och jobba lite. Alla är så härliga och olika. Älskar det! Men då skulle man missa svensk sommar... Hmm. Mycket att tänka på. Jag försöker att tänka rätt kortsiktiga planer här nere, det är de spontana sakerna som blir allra roligast. Roadtripen till cape tribulation var en spontan grej som blev helt underbart fantastiskt rolig och alla spontana möten med olika människor. Man kommer så sjukt långt med att vara öppen, spontan, hjälpsam och ha lite sjuk humor som vi har. Men iallafall, mina planer för den närmsta "framtiden" är att stanna i Brisbane tills nästa onsdag (alltså en vecka i Brisbane). Under dessa dagar ska vi hinna åka till australian zoo strax utanför Brisbane. Man kan klappa kängurur, se krokodiler, koalor och allt sånt där. Ska bli så kul!! Sen ska vi mest hänga runt i staden, leva lite stadsliv ett tag. Det var skit sjukt när vi kom hit, det var liv, det var shopping, det var restauranger och fik, det var puls. Har varit skönt att slippa all den här "stadsstressen" men det var ändå så skönt att känna sig lite upptagen om ni förstår. Har längtat efter att gå och kolla i affärer, så det har vi gjort. Hittade en fin, ganska vanlig klänning och ett par mjukis/pyjamasshorts som ändå går att ha till vardags eller fest. Klänningen gick på 20 dollar och shortsen 12 och det är väl drygt 200 svenska kronor för de två sakerna. Helt okej ändå, kände mig värd det. 
Efter Brisbane drar vi oss ner mot gold coast (surfers paradise) som är ett lite "finare" ställe enligt vissa, typ att folk klär upp sig, går i klackar och festar på fina nattklubbar. Vi kommer känna oss så missplacerade men det kommer bli kul. Sen är det Byron bay som står på kö. Älskade Byron som Sara sa. Alla har talat gott om Byron. Ska kanske försöka mig på att surfa där. Det måste ju bara göras, men jag kommer att vara snuskigt dålig på det känner jag. Aja..
Mamma tjatade lite på att jag ska uppdatera bloggen, försöker göra det men glömmer bort lite då och då! Det är sån process att skriva ner texten, ladda alla bilder, skriva förklaring till dom osv. Men det är så kul, kommer älska att läsa det under senare år. Rensar ut lite samtidigt som jag skriver också. Får aktivera hjärnan på ett annat sätt. Har varit så dålig på att läsa böcker, skriva och läsa nyheter eller hålla mig uppdaterad. Skäms lite men man är så uppe i vad som händer där vi är nu att omvärlden på något sätt glöms bort. Alla intryck tar över mitt liv haha! Men mamma och pappa, jag ska fortsätta göra mitt bästa för att ni ska få se i text vad jag sysslar med för bus här under. 
Och glad första advent snart va? Overkligt att se julsaker och höra julsånger i 30 graders värme. Omvänt och fel.. Känns som att det är ett skämt att julen snart är nära. Aja, nu ska jag sussa gott och bli utvilad tills imorgon! Kramar och kärlek från aussieland
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0