Cairns, Australien

Tjena! Nu har jag verkligen landat och börjat känna mig lite hemma här i Cairns. Min nuvarande adress är 93 esplenade, Cairns. Hur sjukt? 
Sitter just nu på en parkbänk precis vid lagunen. Det är en rätt så stor pool där man kan bada, ligga och sola och allt vad man nu gör vid en strand, förutom att denna är fejk. Man kan inte bada i vattnet här, antingen beror det på att sanden är lerig och att man sjunker ner eller så är det för att de är för stor risk för krokodiler. Vi har inte fått ett klart svar om vad det gäller men jag gissar på båda för havet ser riktigt brunt och äckligt ut haha.. 
Har varit uppe och powerwalkat två morgnar i rad. Det är så jäkla härligt att gå efter strandpromenaden här, varmt, soligt, härlig utsikt... Det gör träningen rolig, helt perfekt! Men på den här strandpromenaden iallafall så finns det en skylt som varnar för krokodiler. (Har glömt tagit kort på den) det känns så jäkla overkligt, en morgon innan vi åker kanske jag ser en krokodil ligga och lura i vattnet. Kan inte riktigt förstå att jag är i ett land där risken för farliga djur är stor? Haha, jag skrattar åt det overkliga.
 
 Josephine är iallafall ute och tar sitt dykarcert. nu. Två introduktionsdagar och sen två nätter ute på en båt vid barriärrevet. Låter så sjukt ballt!! Jag ska försöka ta en dagstur ut i barriärrevet nu när Josse är borta tänkte jag. Det är ju en sån sak som bara måste göras!
Har mött jättefina människor här, de flesta är väldigt trevliga och tillmötesgående medan en del bara verkar vilja bli lämnad ifred. Hostelet vi bor på är väl lite sådär, bor i ett åttamannarum med våningssängar och stökigt. Några av dom som bor i rummet har varit i Cairns under en längre tid och jobbar även här, och en del är förbiresande precis som vi. Det är inte sån jättestor gemenskap på hostelet vad jag har märkt. Folk hälsar och en del kan man prata med men annars inte så socialt. Vi funderar på att byta hostel, men då med förutsättningarna att det är lika billigt eller billigare. 
 
Har fått en bra början till bränna iallafall! Det gillas starkt, alla, eller det var att överdriva men många är så bruna här.. Vi kända oss som spöken när vi landade här med långbrallor och tjocktröja och minst lika bleka som fejksanden vid lagunen.. Jaja! 
Jag ska äta mitt äpple, skriva lite i dagboken sen tänkte jag hoppa in i duschen och fixa mig lite kanske.. Sätta mig på
Samlingsplatsen och kolla om det finns några sköna peeps tills Josse kommer tillbaka! Hoppas livet leke
r för er där hemma precis som det gör för mig. Saknar er alla!! 
Juste! Jag har skaffat mig ett australiensiskt nummer nu, ni som känner att ni behöver det... Skicka ett PM på Facebook så ger jag er numret där!  Pussar och kramar!! 


Käkade lite koreansk lunch, huuuuur gott som helst!!

En ful liten bild av strandpromenaden



Vårat stökiga hostelrum....




Fejbeachen, rätt exotiskt som mamma sa


Slutligen en liten bild på mig där jag sitter och roar mig



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0